loading...

اطلاعات صنعتی

چگونه مي‌توانيم هند را براي تامين امنيت انرژي قدرتمند کنيم؟ چگونه مي توانيم شهروندان را در زمينه انرژي مستقل کنيم؟ چگونه مي توانيم مصرف انرژي خود را در هر کجا و

بازدید : 314
دوشنبه 28 شهريور 1401 زمان : 10:16

در این مقاله به بررسی یه عامل گمشده در پی استفاده های زیاد از انرژی های تجدید پذیر می پردازیم.

چگونه مي‌توانيم هند را براي تامين امنيت انرژي قدرتمند کنيم؟ چگونه مي توانيم شهروندان را در زمينه انرژي مستقل کنيم؟ چگونه مي توانيم مصرف انرژي خود را در هر کجا و هر زمان هوشمندتر، ايمن تر و پايدارتر کنيم؟ چگونه مي توانيم آينده اي پايدار براي بشريت رقم بزنيم، زيرا جهان در آستانه تمام شدن سوخت هاي فسيلي است.

آيا خريد ديزل ژنراتور يک راهکار است يا خير؟

اين مسئله مهم است، زيرا هند 63 شهر از آلوده ترين شهرهاي جهان را دربرمي گيرد و همچنان براي انرژي پشتيبان به ژنراتور ديزلی متکي است.

جالب توجه است، در حالي که بازار فعلي انرژي تجديدپذير همچنان با دستگاه هاي سنتي توليد انرژي خورشيدي اداره مي شود، هنجارهاي جديد تاسيسات انرژي تجديدپذير، توليدکنندگان برق را ملزم مي‌کند تا پنج درصد از کل توليد را با ذخيره باتري تکميل کنند.

گزينه هاي ذخيره سازي موجود عمدتا مبتني بر باتري سرب اسيد، حجيم، پرهزينه، با طول عمر کمتر، نرخ تخليه، ولتاژ پايين تر و ناکارآمد هستند.

در نتيجه، ژنراتورهاي ديزلي خارجي هنوز نقش اصلي را براي پشتيبان‌گيري انرژي ايفا مي‌کنند، جايي که زيرساخت‌هاي شبکه ضعيف است و تقاضاي برق را پشتيباني نمي‌کنند، اما راه اندازي اين ژنراتورهاي ديزلي پر هزينه است و براي ذخيره سازي بسيار حجيم هستند.

همچنين در معرض دزدي و تلفات قرار دارند و به دليل استفاده از سوخت هاي فسيلي مخرب محيط زيست مي باشند. استفاده از سوخت هاي فسيلي ديزل ژنراتورها (DG) باعث نگراني شده اند و طبق برنامه اقدام واکنشي درجه بندي شده که توسط دولت ابلاغ شده است، ممنوع شده اند. برنامه ملي هواي پاک نيز جايگزيني را در نظر گرفته است.

با اين حال، همانطور که مصرف کنندگان آگاه از استفاده از مجموعه هاي ديزل ژنراتورها براي پشتيبان گيري برق دوري مي کنند، تقاضا براي گزينه هاي ذخيره سازي هوشمندتر در حال افزايش است. هند مي خواهد تا سال 2030 به 50 درصد از ظرفيت انرژي خود از طريق سوخت هاي غير فسيلي دست يابد.

با رشد بي‌سابقه تقاضا براي برق، مشتريان مي‌خواهند اطمينان حاصل کنند که برق هرگز تمام نمي‌شود و ذخيره انرژي عامل کليدي اين تغيير و تحول در جهت توليد انرژي توزيعي است.

ذخيره انرژي، حلقه مفقود شده در به کارگيري سريعتر و گسترده تر انرژي هاي تجديدپذير در کشور است. به عنوان مثال، انرژي خورشيدي، انرژي مورد نياز را در ساعات روز تامين مي کند. با اين حال، مصرف برق اصلي در ساعات اوج مصرف (صبح زود و عصر/شب) را نمي‌توان از طريق انرژي خورشيدي تامين کرد، مگر اينکه راه‌حل‌هاي ذخيره انرژي کافي و بر اساس تقاضا براي ذخيره انرژي خورشيدي و استفاده از آن در زمان اوج مصرف داشته باشيم.

بنابراين، چگونه مي‌توانيم چالش‌هاي انرژي خود را براي کاهش تغييرات آب‌وهوايي و توقف نابودي سوخت‌هاي فسيلي حل کنيم؟

يک جايگزين خوب براي انرژي سبز يک دستگاه توليد و ذخيره انرژي ليتيوم قابل حمل است که مصرف کنندگان را قادر مي سازد تا انرژي خورشيدي را هوشمندانه توليد و ذخيره کنند و سپس به طور هوشمند آن را بر اساس اولويت هاي برنامه ريزي شده و قيمت هاي متفاوت در اختيار وسايل برقي قرار دهند. اين راه حل ابتکاري و همه کاره، تمام اجزاي نيروگاه خورشيدي را به طور کامل با ويژگي هاي اضافي مانند اينورتر داخلي، کنترل کننده شارژ MPPT، UPS موج سينوسي خالص، نت متر برگشت پذير و باتري داخلي Li-Ion ادغام مي کند.

ژنراتورهاي خورشيدي ليتيومي قابل حمل پايدار، از نظر فني و تجاري نسبت به گزينه هاي فعلي سوخت فسيلي برتر هستند و مي توانند به ما در برآوردن نيازهاي رو به رشد انرژي - در هر زمان و هر مکان، کمک کنند.

در حالي که انرژي خورشيدي و ذخيره سازي هزينه اي يکباره است که مي تواند به طور متوسط 10 تا 15 سال با تعمير و نگهداري مناسب به مشتري خدمات رساني کند، گازوئيل هزينه اي مداوم با افزايش قيمت متغير و سالانه است. هزينه انرژي خورشيدي و ذخيره سازي در هر واحد با توجه به اندازه و مقياس مناسب توليد بسيار کمتر است.

امروزه مصرف کنندگان مي خواهند به طور مستقل انرژي پاک توليد کنند و به سوخت هاي فسيلي متکي نيستند. آن‌ها مي‌خواهند از مدل توليد انرژي متمرکز به يک مدل غيرمتمرکز دموکراتيک با استفاده از راه‌حل‌هاي نوآورانه انرژي‌هاي تجديدپذير عصر هوشمند تبديل شود. ژنراتورهاي خورشيدي ليتيومي يک گزينه عالي هستند زيرا منبع تغذيه بدون وقفه مقرون به صرفه، کارآمد، پايدار و بر اساس تقاضا را در هر کجا و در هر زمان ارائه مي دهند.

ادغام تمام اجزاي يک نيروگاه خورشيدي در يک محصول قابل حمل پلاگين و بازي، يک مزيت هوشمند و رقابتي را ارائه مي دهد. راه‌حل‌هاي نوآورانه ذخيره‌سازي انرژي که جايگزين باتري‌هاي سرب اسيدي با يک جايگزين کارآمد، قابل حمل و از نظر فني برتر مي‌شوند، منجر به افزايش پذيرش انرژي‌هاي تجديدپذير در کشور مي‌شود و تقاضاي انرژي در آينده را برآورده مي‌کند.

پذيرش چنين نوآوري مسير را براي تغيير الگوي توليد انرژي و ارتقاي استقلال انرژي و در عين حال صرفه جويي 70 درصدي در هزينه هاي برق از سال دوم به بعد را هموار مي کند.

اين امر همچنين چشم انداز انرژي هند را با جايگزينکردن ژنراتورهاي ديزلي با جايگزيني تميزتر، سبزتر و ارزان تر، و جايگزين کردن باتري هاي سرب اسيد با يک جايگزين کارآمدتر، قابل حمل و از نظر فني برتر تغيير خواهد داد که منجر به پذيرش سريعتر انرژي هاي تجديدپذير در کشور مي شود.

ذخيره و توزيع برق در آينده ممکن است به زودي شاهد تقاضاي فزاينده اي براي راه حل هاي ذخيره انرژي در مرحله آخر باشد که توليد برق 24 ساعته قابل حمل و بر اساس تقاضا را در هر مکان و در هر زمان، خواه بخش هاي مسکوني يا تجاري، ارائه مي دهد.

چشم انداز روشني براي ريزشبکه‌ها، بانک‌هاي ذخيره‌سازي برق محلي، راه‌حل‌هاي ذخيره‌سازي بزرگ، و نيروگاه‌هاي مجازي و متصل به برق بانکي براي جوامع به نظر مي‌رسد که مي‌تواند به اشتراک‌گذاري برق ذخيره‌شده بين کاربران در زمان اوج تقاضا کمک کند.

براي اطلاعات بيشتر در اين زمينه بر رروي لينک زير کليک نماييد:

https://dashtenourdiesel.ir

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : -1

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 30
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 448
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 107
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1085
  • بازدید ماه : 557
  • بازدید سال : 10100
  • بازدید کلی : 10834
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه