loading...

اطلاعات صنعتی

بازدید : 384
يکشنبه 2 مرداد 1401 زمان : 15:40

اپلیکیشن های موبایل چگونه می توانند به تولیدکنندگان کمک کنند؟

یکی از بزرگ‌ترین چالش‌هایی که بخش تولید را گرفتار می‌کند، کمبود شدید نیروی کار است. یک مطالعه اخیر توسط Deloitte نشان داد که صنعت تولید بین سال‌های 2018-2028 باید 4.6 میلیون شغل را پر کند، اما تنها می‌تواند 2.2 میلیون شغل یا نیمی از آنها را پر کند.

یکی از راه های پر کردن شکاف، آموزش فنی داخلی است. برنامه‌های آموزشی مهارتی به کارمندان کمک می‌کند تا فناوری‌های دیجیتالی را بپذیرند و به کار گیرند که به آن‌ها اجازه می‌دهد کارهای بیشتری را در زمان کمتری هر روز انجام دهند. این روند که تحول دیجیتال نامیده می شود، تولیدکنندگان را قادر می سازد تا سازمان های خود را به صنعت 4.0 منتقل کنند. Industry 4.0 شامل دگرگونی دیجیتال، اینترنت اشیا (IoT)، کلان داده، هوش مصنوعی، فناوری‌های تلفن همراه، یادگیری ماشینی، کارخانه‌های هوشمند، تجزیه و تحلیل و سایر فناوری‌های پیشرفته در تجارت می‌شود - تا خط تولید.

فناوری موبایل بخش مهمی از انقلاب Industry 4.0 است. شرکت‌های تولیدی پیشرفته در حال حاضر از دستگاه‌های تلفن همراه برای اتصال کارکنان برای جمع‌آوری، دسترسی و اشتراک‌گذاری داده‌های مهم تولید و دستیابی به بهبود مستمر استفاده می‌کنند. قدرت برنامه های کاربردی تلفن همراه در توانایی آن ها برای کار درست روی خط تولید است، جایی که فرآیند تولید واقعی در آن انجام می شود. با دستگاه‌های تلفن همراه متصل، کارمندان تولید می‌توانند داده‌های تولیدی دقیق‌تری را جمع‌آوری کنند، آن‌ها را به سرعت در سراسر سازمان به اشتراک بگذارند و بلافاصله آن‌ها را تجزیه و تحلیل کنند. داده‌های بهتر و سریع‌تر تیم‌های باکیفیت را قادر می‌سازد تا به سرعت مشکلات مربوط به تجهیزات، منابع مواد یا محصولات را شناسایی یا پیش‌بینی کنند و در زمان و هزینه شرکت صرفه‌جویی کنند.

برنامه‌های تلفن همراه به تولیدکنندگان کمک می‌کنند تا با افزایش بهره‌وری کارگران موجود و ساده‌سازی فرآیندها، با افراد کمتری به دستاوردهای بیشتری برسند. برخی از مزایای جایگزینی فرم های کاغذی با برنامه های تلفن همراه عبارتند از:

بیشتر، داده‌های بهتر: برنامه‌های تلفن همراه به تولیدکنندگان کمک می‌کنند تا به حجم زیادی از داده‌های فوری و دقیق دسترسی داشته باشند که به راحتی قابل اشتراک‌گذاری هستند. داشتن داده های دقیق به آنها کمک می کند تا کارایی فرآیند تولید را بهبود بخشند و بهبود مستمر را تسهیل کنند.

تجزیه و تحلیل داده‌های سریع‌تر و عمیق‌تر: برنامه‌های تلفن همراه با ارائه دسترسی هم‌زمان به حجم زیادی از داده‌ها، خطاهای ورود داده و تاخیر در دسترسی به داده‌های مهم را حذف می‌کنند. به نوبه خود، داده های بهتر به رهبران تولید اجازه می دهد تا تصمیمات بهتری در مورد موجودی مواد، اقدامات اصلاحی یا تعمیر و نگهداری تجهیزات بگیرند.

افزایش کارایی کارگران: برنامه های موبایل کار گروهی را هماهنگ و بهینه می کنند و ارتباطات و همکاری بین کارگران و سرپرستان را بهبود می بخشند. کارمندان می‌توانند از برنامه‌های تلفن همراه خود برای ساعت ورود و خروج و پیگیری وظایف و تعداد ساعاتی که در فعالیت‌های روزمره صرف می‌کنند استفاده کنند. سرپرستان می توانند پیشرفت واقعی کارکنان خود را با کمک این برنامه ها پیگیری کنند. آنها همچنین برای اهداف اضطراری و ایمنی از راه دور به مکان کارگران خود دسترسی دارند. دیجیتالی کردن تمام این مجموعه داده ها می تواند فرآیندهای بیشتری را خودکار کند و باعث صرفه جویی قابل توجهی در زمان کارمندان شود.

به اشتراک گذاری تجربیات متخصص: برنامه های هوشمند می توانند دانش یا فرآیندهای تثبیت شده کارگران باتجربه را در جریان کاری که می تواند اعضای جدیدتر را آموزش دهد، جذب کند. به عنوان مثال، برنامه‌ها می‌توانند فرآیندهای بازرسی، تصاویر، ویدیوها و کتابچه‌های راهنمای آسان را ارائه دهند که می‌تواند به کارمندان جدید کمک کند یا به افرادی که تجربه کمتری دارند در انجام کارهای پیچیده یا تعمیرات کمک کنند.

کارگران از قبل با اپلیکیشن های موبایل آشنا هستند زیرا در زندگی روزمره خود از آنها برای بررسی آب و هوا، ارسال پیامک و ایمیل و خرید استفاده می کنند. انتقال به جمع‌آوری داده‌های تجاری در تلفن‌های هوشمند یک گام آسان برای بازرسان و کارگران با کیفیت امروزی است. اپلیکیشن های موبایل نیز می توانند کارهای بیشتری را برای این کارگران انجام دهند. به عنوان مثال، یک برنامه تلفن همراه با کیفیت می تواند به طور خودکار زمان یا مکان را ضبط کند. می‌تواند بارکدهای مواد را اسکن کند یا اطلاعات را به محض ثبت اعتبار، به عنوان مثال، تاریخچه تعمیر و نگهداری تجهیزات، تأیید کند. دکمه‌ها یا انتخاب‌های کشویی می‌توانند جمع‌آوری داده‌ها را تسریع کنند و اطمینان حاصل کنند که هیچ‌کس مجبور نیست دست‌خط دیگران را تفسیر کند. برنامه ها اطمینان حاصل می کنند که داده های جمع آوری شده دقیق هستند. این برنامه‌ها همچنین می‌توانند کارمندان را به مرحله بعدی برسانند، مانند ارائه اطلاعات فوری، توصیه به سفارش مجدد لوازم، درخواست تعمیر تجهیزات و غیره.

تولیدکنندگان بزرگ پروژه های دیجیتالی سازی عظیم را برای تقویت فرآیندهای تولید خود انجام می دهند. با این حال، شرکت های کوچک با منابع محدود هنوز هم می توانند عملیات خود را با برداشتن گام های ساده تر و مقرون به صرفه تر دیجیتالی کنند. راه حل برای شرکت های تولیدی کوچک و متوسط ساده است: نرم افزار کم کد/بدون کد. این نرم افزار می تواند توسط کارمندان تولیدی برای ساخت برنامه هایی برای خدمت به تیم های با کیفیت استفاده شود. کارمندان می توانند بدون نیاز به کدنویسی یا استفاده از منابع اضافی توسعه برنامه، یک برنامه موبایل سفارشی بر اساس فرآیند یا گردش کار خود بسازند. بسیاری از برنامه‌سازان بدون کد وجود دارند که می‌توانند به شرکت‌های تولیدی کمک کنند تا فرم‌ها و فرآیندهای کاغذی خود را دیجیتالی کنند. برخی از فروشندگان توسعه برنامه‌های کم‌کد/بدون کد حتی قالب‌های برنامه‌های تولیدی با کاربرد آسان را برای nonconfor ارائه می‌کنند.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : -1

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 30
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 7
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 454
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 1099
  • بازدید ماه : 571
  • بازدید سال : 10114
  • بازدید کلی : 10848
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه